måndag 29 november 2010

Julstök och fertil hane

I går var det dags att plocka fram det årliga julpyntet.Allt gick lungt till katterna låg bara och tittade när jag pyntade.Tomtarna kom på sin plats och elljustakarna i fönstret.Tänk vilka snälla katter jag har tänkte jag.Hade varit och inhandlat mig en jättefin adventstjärna på fot.Den fick sin plats i tv rummet.I morse vaknade jag och gick ut i köket för att sätta på kaffe allting var så tyst jag tänkte var är katterna.Plötsligt blir det ett väldans liv. Ner kommer vilda från övervåningen i racerfart efter kommer Darvin.In i köket upp i köksfönstret ner åkte ljusstaken rakt i golvet.Färden gick sedan vidare in i tv rummet upp i fönstret och ner åkte även min fina adventsstjärna.Efter ett tag lugnade allt ner sig vilda lade sig i klösträdet och darvin förstod att man inte kan gå händelserna i förväg och få kattbäbisar förrän det är dags.Istället fick han syn på mig som satt på en stol och upp hoppade han rakt upp i mitt knä för att få sin dagliga dos av gos.Tänk vad jag älskar mina katter och deras underbara kattliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar